ארגונים רבים מתחבטים בבעיה האם להמתין לניידות מספרים לצורך שיפור עמדות במו"מ מול מפעילי התקשורת,? או לחילופין לנהל מו"מ לחידוש ההסכם הנוכחי בתנאים טובים יותר וליהנות מהפחתה נוספת בעלויות התקשורת.
התשובה לסוגיה זו הינה חד משמעית בתחום התקשורת הקווית, ומורכבת יותר עם כיוונים מנוגדים בתחום התקשורת הסלולרית.
תקשורת קווית:
לאור כניסתם של מפעילי מפ"א (מפעיל פנים ארצי) חדשים לשוק, בעיקר מפעילי הסלולר עם היכולות השיווקיות הגבוהות והאפשרויות הרבות לספק חבילות תקשורת משולבות,התחרות בתחום זה תגבר באופן משמעותי מייד עם יישום תוכנית ניידות המספרים.
בעידן הניידות לא רק שלא נדרש לשלם דמי שימוש קבועים לבזק בגין אחזקת ציר PRI, אלא אף ניתן יהיה לקבל זיכוי כספי בגין כל דקה נכנסת לארגון.
אין ספק, שניידות המספרים בתחום התקשורת הקווית תהווה הזדמנות עסקית לארגונים העסקיים להוזיל משמעותית את הוצאות התקשורת שלהם, ואף במקרים חריגים כמו מערכת המשמשת למענה טלפוני בלבד, גם לקבל הכנסות מספקי תקשורת כפי שפרסמנו בעבר במאמר:
"כיצד להפוך סעיף הוצאה תקשורתית לבזק להכנסות ממפעילי תקשורת".
תקשורת סלולרית:
בתחום התקשורת הסלולרית התשובה הרבה יותר מורכבת, לאור הניסיון של החברות הסלולריות להתמודד מול האתגרים הקשים שמעמיד בפניהן משרד התקשורת, ועדיין לשמור על שולי רווח גבוהים ואף להגדיל את ההכנסות מידי שנה (כפי שקרה במהלך השנים האחרונות).
בשנת 2008 יעמדו המפעילים הסלולריים בפני שני אתגרים קשים במיוחד:
א) ניידות מספרים - הגברת התחרות, גידול בהוצאות התפעוליות בעקבות יישום הניידות והשקעה בשימור לקוחות.
ב) ירידת תעריפי הקישוריות - במרץ 2008 מתוכננת מדרגת ההפחתה הגבוהה ביותר בדמי הקישוריות בשיעור של 4 אג', מ- 26 אג' ל-22 אג' לדקת שיחה.
ניידות מספרים מעמידה גם אתגרים חדשים בפני הארגונים העסקיים על מנת ליהנות מפירות התחרות ומירידת תעריפי הקישוריות כמו:
- התאמת ההסכם הקיים לתנאים החדשים של השוק.
- מבנה תעריפים (FIX - כולל קישוריות או FLAT - ללא קישוריות), לאור ירידת
הקישוריות ל-22 אג' בחודש 03/2008.
- מנגנון הגנה בפני ירידת תעריפים בשוק במהלך ההסכם, כולל מעבר לחישוב יחידות
מניה לפי 1 שנייה, במקום 12 שניות כיום, מהלך שיתרחש לכל המאוחר בשנת 2009.
- תוכניות יעדים נבחרים ברשת הספק (חיוג ליעד נבחר ברשת אחרת. לאחר יישום
הניידות זה יכול להגדיל עלויות בתוכניות יעדים נבחרים).
- בעלות על מכשירים (למכשירי GSM קיים ערך כספי במעבר מספק לספק ברשתות
סלקום ואורנג', מול טכנולוגיית CDMA הפועלת ברשת פלאפון בלבד).
- בעלות על מכשירים (למכשירי GSM קיים ערך כספי במעבר מספק לספק ברשתות
סלקום ואורנג', מול טכנולוגיית CDMA הפועלת ברשת פלאפון בלבד).
- בדיקת כדאיות המשך הפעלת המתאמים הסלולריים במידה ועדיין קיימים בארגון,
לאור הניידות והפחתה נוספת בדמי קישוריות.
- קבלת זיכויים בגין שיחות נכנסות.
- שירותים משולבים סלולר ומפ"א.
כל התהליכים הללו מובילים להצטלבות דרכים ברורה: התחרות בין חברות התקשורת תיעשה מורכבת יותר, כך גם בהסכמים ובשירותים למגזר העסקי. ניידות המספרים כשלעצמה, לא תביא להוזלת הוצאות התקשורת לארגונים, אם לא תבוצע היערכות מוקדמת לקראת יישום תוכנית ניידות המספרים.
ארגונים בעלי חיבורים בהיקף גדול בתחום הקווי לא יכולים להמתין מהצד לאור ניידות המספרים המתקרבת, ולהערכתנו יש להיכנס לתכנון מפורט של בחינת היכולת להוזיל מחירים כבר מסוף 2007, לרבות בחינת אפשרות החלפת ספק התקשורת הקווית.
Telecom Experts - הוקמה ע"י מהנדסים מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב במטרה לעזור לעסקים בצמצום והתייעלות הוצאות התקשורת.כאן תמצאו פתרונות יעילים ופשוטים לשירותים רבים שיחסכו בהוצאות התקשורת והמחשוב של העסק שלכם. שירות חיסכון לקוחות פלאפון. שירות חיסכון לקוחות סלקום. שירות חיסכון לקוחות אורנג'.
התשובה לסוגיה זו הינה חד משמעית בתחום התקשורת הקווית, ומורכבת יותר עם כיוונים מנוגדים בתחום התקשורת הסלולרית.
תקשורת קווית:
לאור כניסתם של מפעילי מפ"א (מפעיל פנים ארצי) חדשים לשוק, בעיקר מפעילי הסלולר עם היכולות השיווקיות הגבוהות והאפשרויות הרבות לספק חבילות תקשורת משולבות,התחרות בתחום זה תגבר באופן משמעותי מייד עם יישום תוכנית ניידות המספרים.
בעידן הניידות לא רק שלא נדרש לשלם דמי שימוש קבועים לבזק בגין אחזקת ציר PRI, אלא אף ניתן יהיה לקבל זיכוי כספי בגין כל דקה נכנסת לארגון.
אין ספק, שניידות המספרים בתחום התקשורת הקווית תהווה הזדמנות עסקית לארגונים העסקיים להוזיל משמעותית את הוצאות התקשורת שלהם, ואף במקרים חריגים כמו מערכת המשמשת למענה טלפוני בלבד, גם לקבל הכנסות מספקי תקשורת כפי שפרסמנו בעבר במאמר:
"כיצד להפוך סעיף הוצאה תקשורתית לבזק להכנסות ממפעילי תקשורת".
תקשורת סלולרית:
בתחום התקשורת הסלולרית התשובה הרבה יותר מורכבת, לאור הניסיון של החברות הסלולריות להתמודד מול האתגרים הקשים שמעמיד בפניהן משרד התקשורת, ועדיין לשמור על שולי רווח גבוהים ואף להגדיל את ההכנסות מידי שנה (כפי שקרה במהלך השנים האחרונות).
בשנת 2008 יעמדו המפעילים הסלולריים בפני שני אתגרים קשים במיוחד:
א) ניידות מספרים - הגברת התחרות, גידול בהוצאות התפעוליות בעקבות יישום הניידות והשקעה בשימור לקוחות.
ב) ירידת תעריפי הקישוריות - במרץ 2008 מתוכננת מדרגת ההפחתה הגבוהה ביותר בדמי הקישוריות בשיעור של 4 אג', מ- 26 אג' ל-22 אג' לדקת שיחה.
ניידות מספרים מעמידה גם אתגרים חדשים בפני הארגונים העסקיים על מנת ליהנות מפירות התחרות ומירידת תעריפי הקישוריות כמו:
- התאמת ההסכם הקיים לתנאים החדשים של השוק.
- מבנה תעריפים (FIX - כולל קישוריות או FLAT - ללא קישוריות), לאור ירידת
הקישוריות ל-22 אג' בחודש 03/2008.
- מנגנון הגנה בפני ירידת תעריפים בשוק במהלך ההסכם, כולל מעבר לחישוב יחידות
מניה לפי 1 שנייה, במקום 12 שניות כיום, מהלך שיתרחש לכל המאוחר בשנת 2009.
- תוכניות יעדים נבחרים ברשת הספק (חיוג ליעד נבחר ברשת אחרת. לאחר יישום
הניידות זה יכול להגדיל עלויות בתוכניות יעדים נבחרים).
- בעלות על מכשירים (למכשירי GSM קיים ערך כספי במעבר מספק לספק ברשתות
סלקום ואורנג', מול טכנולוגיית CDMA הפועלת ברשת פלאפון בלבד).
- בעלות על מכשירים (למכשירי GSM קיים ערך כספי במעבר מספק לספק ברשתות
סלקום ואורנג', מול טכנולוגיית CDMA הפועלת ברשת פלאפון בלבד).
- בדיקת כדאיות המשך הפעלת המתאמים הסלולריים במידה ועדיין קיימים בארגון,
לאור הניידות והפחתה נוספת בדמי קישוריות.
- קבלת זיכויים בגין שיחות נכנסות.
- שירותים משולבים סלולר ומפ"א.
כל התהליכים הללו מובילים להצטלבות דרכים ברורה: התחרות בין חברות התקשורת תיעשה מורכבת יותר, כך גם בהסכמים ובשירותים למגזר העסקי. ניידות המספרים כשלעצמה, לא תביא להוזלת הוצאות התקשורת לארגונים, אם לא תבוצע היערכות מוקדמת לקראת יישום תוכנית ניידות המספרים.
ארגונים בעלי חיבורים בהיקף גדול בתחום הקווי לא יכולים להמתין מהצד לאור ניידות המספרים המתקרבת, ולהערכתנו יש להיכנס לתכנון מפורט של בחינת היכולת להוזיל מחירים כבר מסוף 2007, לרבות בחינת אפשרות החלפת ספק התקשורת הקווית.
Telecom Experts - הוקמה ע"י מהנדסים מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב במטרה לעזור לעסקים בצמצום והתייעלות הוצאות התקשורת.כאן תמצאו פתרונות יעילים ופשוטים לשירותים רבים שיחסכו בהוצאות התקשורת והמחשוב של העסק שלכם. שירות חיסכון לקוחות פלאפון. שירות חיסכון לקוחות סלקום. שירות חיסכון לקוחות אורנג'.